فاز دوم پروژه شناسنامه دار کردن الکترونیکی درختان سعدآباد آغاز شد

 فاز دوم پروژه شناسنامه دار کردن الکترونیکی درختان سعدآباد آغاز شد

در آستانه هفته منابع طبیعی فاز دوم شناسنامه دار کردن 3000 اصله از درختان باغ موزه سعدآباد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد؛مسئول مرکز مطالعات باغ موزه سعدآباد با اعلام این خبر گفت: فاز دوم مربوط به درختان نواحی جنگلی مجموعه می باشد که گونه غالب آن چنار است و گونه های درختی افرا، داغداغان، اقاقیا، ارغوان، زبان گنجشگ، سپیدار، ازگیل وحشی، گردو، آلوچه و آلو، بادام و غیره نیز به صورت آمیخته وجود دارد.

معصومه رضوانفر اظهار داشت:پلاک کوبی الکترونیکی درختان مجموعه با استفاده از تکنولوژی RFID یا سیستم شناسایی توسط امواج رادیویی انجام گرفته است که  جزو طرح های جدیدی است که در سراسر دنیا به صورت مکانیزه و مدرن اجرا می شود و بستری را برای شناسایی و مدیریت درختان به روشهای نوین فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه سعدآباد دارای گونه های متنوع و منحصر به فرد سوزنی برگ و پهن برگ زینتی با قدمت تاریخی می باشد،افزود: به منظور شناسایی، حفاظت و احیاء باغ موزه سعدآباد از یک سو و همخوانی با طرح های موزه ای مفید آتی سعدآباد،این طرح سال گذشته با حضور ریاست محترم سازمان افتتاح و 3200 شناسنامه الکترونیکی ثبت و وارد سامانه مدیریت درختان گردید.

رضوانفر اضافه کرد:در فاز اول تمامی درختان اطراف موزه ها که شامل گونه های گیاهی منحصر به فرد و اکثرا غیر بومی بود ثبت شدند.

گفتنی است فاز دوم به منظور ثبت اطلاعات درختان جنگلی منطقه جعفرآباد از پنجم اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه سال جدید ادامه خواهد یافت.

لینک خبر :

لینک خبر در سایت مجموعه فرهنگی و گردشگری سعد آباد تهران

لینک خبر در سایت میراث فرهنگی و گردشگری

برای اجرای پروژه از شناسنامه دار کردن الکترونیکی درختان سعدآباد از نسخه 4 نرم افزار مدیریت درختان استفاده شده است


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *